Norint suprasti, kaip veikia turbokompresorius bei ką reiktų taisyti jam tinkamai neveikiant, yra svarbu žinoti, kokios dalys jį sudaro. Turbinų dalys skiriasi savo dydžiu, forma bei paskirtimi, tačiau kartu leidžia didinti automobilio galingumą.
- Viršslėgio vožtuvas yra naudojamas tam, kad išleistų slėgį iš įsiurbimo kolektoriaus. Jo netinkamas veikimas gali paveikti ir sparnuotes – jei netyčia pro droselinę sklendę grįžta oro, turbinos sparnuotė gali sugesti. Tuomet sumažėja ir automobilio galingumas.
- Išmetamųjų dujų sklendė reguliuoja kompresoriaus oro įsiurbimą. Jei turbokompresorius įsiurbia mažiau oro, tuomet krenta ir jo slėgis, taigi ir mažiau dujų yra sudeginama vieno variklio ciklo metu. Išmetamųjų durų sklendė užtikrina, kad tam tikra išmetamųjų dujų dalis apeitų turbiną ir patektų tiesiogiai į dujų išmetimo sistemą. Dėl to normalizuojasi turbinos apsukos, sparnuotės veikla ir įtraukiamas mažesnis oro kiekis – tik tas, kuris yra reikalingas. Ši sklendė gali būti integruota arba išorinė, priklausomai nuo poreikių.
- Guolių sistema:
- Slydimo guoliai – jie leidžia turbokompresoriaus velenėliui lengviau suktis. Tokiems slydimo guoliams yra reikalingas didesnis alyvos slėgis.
- Rutuliniai guoliai – jiems reikalingas mažesnis alyvos slėgis, mat velenėlis sukasi ant mažų rutuliukų, todėl yra mažiau tepamas.
- Sparnuotės – jas suka jėga, kurią veikia išmetamosios dujos. Sukdamos orą sparnuotės teikia jį tiesiai į įsiurbimo kolektorių. Oras yra vėsinamas oro radiatoriumi – taip daroma siekiant išgauti kuo daugiau galios. Kuo šios turbinų dalys yra lengvesnės, tuo mažesnis yra veikimo uždelsimas.
- Karštoji sraigė – tai yra turbinos rotorius, kurį suka išmetamosios dujos.
- Kolektorius surenka išmetamąsias dujas.
- Sraigtai yra sujungti su karštąja sraige. Jie yra reikalingi oro spaudimui – slėgiui palaikyti.
Norint, kad automobilis būtų galingas, svarbu, kad visos turbinų dalys veiktų tinkamai! Jei pastebėjote, kad kai kurios dalys nebeveikia, reikia jas kuo greičiau suremontuoti ar pakeisti.