Nors dažniausiai yra įprasta, kad turbokompresoriai turi nekintančią, kai kurie automobiliai gali turėti ir kintamą turbinos geometriją. Tokia geometrija padeda sureguliuoti išmetamųjų dujų srautą. Minėtas srautas yra kreipiamas į sparnuotę, tad kuo yra kreipiama daugiau dujų, tuo mažesnis būna turbinos veikimo uždelsimas. Tai taip pat leidžia didinti oro srautą, kurį gauna įsiurbimo kolektorius.
Kaip minėta aukščiau, kintamos geometrijos sistema leidžia nukreipti perteklinį išmetamųjų dujų srautą tiesiai į išmetamųjų dujų sistemą. Tai yra naudinga, nes sumažintas dujų srautas neleidžia turbinai per daug apsikrauti darbu, ji neperdega. Pati kintama turbinos geometrija buvo sukurta siekiant sumažinti jos uždelsimo laiką, kas yra vienas iš didžiausių turbokompresoriaus trūkumų. Turbinos uždelsimo laikas atsiranda todėl, kad ji pradeda veikti truputį vėliau nei yra nuspaudžiamas akseleratoriaus pedalas – jai reikia daugiau laiko, kad įsisuktų. Jei uždelsimas yra itin ilgas, tai neleidžia tinkamai išnaudoti turbinos ir greitai padidinti automobilio galingumo.
Kintamos geometrijos turbinos yra itin mėgstamos dėl tos priežasties, kad jos turi tolygų galingumą sūkių diapazone. Dažniausia tokių turbinų problema yra ta, kad dažnai stringa kintama sistema, tai yra, užsikerta mentelės. Dėl esančių papildomų dalių ir turbinos valymas bei taisymas gali truputį skirtis nuo įprasto proceso. Jei turite kintamą geometriją ir važiuodami pastebėjote, kad automobilis neveikia taip, kaip tikėtasi, yra geriau vežti jį pas specialistus, kurie galės profesionaliai patikrinti turbiną. Tai leis užtikrinti, kad Jūs, betaisydamas ar valydamas, nepadarysite klaidų ir turbina dar ilgai veiks ir nesuges važiavimo metu.
Tačiau tokios kintamos geometrijos turbokompresoriai nėra daug kur naudojami – kol kas tik dyzeliniuose automobiliuose. Paprastai jie nemontuojami benzininiuose automobiliuose. Šiuose automobiliuose ji nemontuojama dėl didesnės išmetamųjų dujų temperatūros, kuris sumažina geometrijos tarnavimo amžių.
Taigi kintama turbinos geometrija nuo įprastos skiriasi savo papildomomis mentelėmis, kurios padeda reguliuoti išmetamųjų dujų srautą. Dėl susidariusio didesnio srauto, turbinos sparnuotė gali veikti smarkiau ir Jūsų automobilis taps galingesnis. Tuo pat metu, bus nukreiptas perteklinis dujų srautas ir turbina neperdegs.